Te00zz | Sociale wetenschappen | Renders, P. et al. | Educatie voor duurzame ontwikkeling / Leren voor een ‘volhoudbare’ ontwikkeling | 2008 | Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming, Brussel |
Te00zz | NME en CDO overig | Postma, D.W. | Because we are human / A philosophical inquiry into discourses of environmental education from the perspective of sustainable development and man’s caring responsibility | 1973 | Eigen uitgave, z.pl. |
Te01aa | NME-didactiek | Stryckers, P. | Natuur en milieu in educatie / Over inhouden van natuur- en milieueducatie / Groene peper nr. 00-3 | z.jr. | Wielewaal, Turnhout |
Te01aa | NME-didactiek | Alblas, A.H. et al. | Begrip en betrokkenheid / Bouwstenen voor leerbare thema’s in natuur- milieu-educatie | 1993 | Landbouwuniversiteit Wageningen |
Te01aa | NME-didactiek | Margadant-van Arcken, M.J.A. | Kiezen en delen / In dialoog op weg naar educatiedoeltypen NME / Rapport IKC Natuurbeheer nr. 22 | 1996 | IKC, Wageningen |
Te01aa | NME-didactiek | Bergeijk, J. van, A.H. Alblas & M.I. Visser-Reyneveld (red.) | Natuur- en milieu-educatie / Didactisch beschouwd | 1995 | Wageningen Pers |
Te01aa | NME-didactiek | Praamsma, J.M. | Nieuwe wereldburgers / Aantasting van natuur en milieu als vraagstuk van algemene vorming | 1997 | Universiteit van Utrecht |
Te01aa | NME-didactiek | Frijters, S. | Van idee tot NME / Stappen in het programmeren van natuur- en milieu-educatie / Bronnenboek | 1996 | IVN, Amsterdam |
Te01aa | NME-didactiek | Alblas, A. | Onderwijzen voor een natuurbetrokken bestaan / Didactische uitgangspunten voor natuur- en milieu-educatie | 1999 | Wageningen Universiteit |
Te01aa | NME-didactiek | Margadant-van Arcken, M. & C.S. van den Berg (red.) | Natuur in pluralistisch perspectief / Theoretisch kader en voorbeeldlesmateriaal voor het omgaan met een veelheid aan natuurbeelden | 2000 | Universiteit van Utrecht |
Te01aa | NME-didactiek | Lijmbach, S. et al. | Duurzaamheid als leergebied / Conceptuele analyse en educatieve uitwerking | 2000 | Universiteit van Utrecht |
Te01aa | NME-didactiek | Koppen, C.S.A. van | Echte natuur / Een sociaaltheoretisch onderzoek naar natuurwaardering en natuurbescherming in de moderne samenleving | 2002 | Wageningen Universiteit |
Te01aa | NME-didactiek | Hovinga, D. | Ontdekken en toedekken / Leren over de veelvormige relatie van mensen met natuur in NME-leertrajecten duurzame ontwikkeling | 2007 | Universiteit van Utrecht |
Te01aa | NME-didactiek | Palmer, J. & P. Neal | The handbook of environmental education | 1996 | Routledge, Londen New york |
Te01aa | NME-didactiek | Palmer, J. | Environmental education in the 21st century / Theory, practice, progress and promise | 1998 | Routledge, Londen New york |
Te01aa | NME-didactiek | Huckle, J. & S. Sterling (red.) | Education for sustainability | 2001 | Earthscan, Londen |
Te01aa | NME-didactiek | Huitzing, D. | Een schepje er boven op! / Over natuur- en milieu-educatie en pedagogiek / Op weg naar pedagogisch verantwoorde doelen, inhouden en methoden van een natuurnabije educatie | 1989 | SDU, Den Haag |
Te01aa | NME-didactiek | Janmaat, R., J. Harrewijn & J. Minnaard | Meer effect met natuureducatie op de Wadden / Mensen willen geraakt worden | 1999 | Waddenvereniging, Harlingen |
Te01aa | NME-didactiek | Margadant-van Arcken, M. | Rehabilitatie van leefwerelddenken | 1998 | Landbouwuniversiteit Wageningen |
Te01aa | NME-didactiek | Blaze Corcoran, P., J.P. Weakland & A.E.J. Wals (red.) | Envisioning futures for environmental and sustainability education | 2017 | Wageningen Academic |