Te05aa | NME en CDO (communicatie voor duurzame ontwikkeling) | Wiebes, J.T. et al. | Biologie-onderwijs in de tachtiger jaren / Publikatiefonds van het Bulletin voor het Onderwijs in de Biologie nr. 36 | 1982 | Publikatiefonds van het Bulletin voor het Onderwijs in de Biologie, Wassenaar |
Te05aa | NME en CDO (communicatie voor duurzame ontwikkeling) | Louv, R. | Het laatste kind in het bos / Hoe we onze kinderen weer in contact brengen met de natuur | 2007 | Van Arkel, Utrecht |
Te05aa | NME en CDO (communicatie voor duurzame ontwikkeling) | Hettinga, G. | Kind en natuur / Een handleiding voor jeugdbegeleiders | 1987 | Van Loghum Slaterus, Deventer |
Te05aa | NME en CDO (communicatie voor duurzame ontwikkeling) | Ploeg, D.T.E. van der | Kind, school en natuur / Didactische aanwijzingen voor het biologie-onderwijs op de basisschool | 1976 | Elsevier, Amsterdam Brussel |
Te05aa | NME en CDO (communicatie voor duurzame ontwikkeling) | Terry, M. | Papiertjes prikken in het park / Onderwijs en milieubeheer | 1973 | Elsevier, Amsterdam Brussel |
Te05aa | NME en CDO (communicatie voor duurzame ontwikkeling) | Bulten, M. et al. | Leren in een levensloop / Kwalitatief onderzoek naar jeugdervaringen die bijdragen aan betrokkenheid bij natuur en milieu | 2010 | Veldwerk Nederland, Orvelte / Wageningen Universiteit |
Te05aa | NME en CDO (communicatie voor duurzame ontwikkeling) | Margadant-van Arcken, M. | Natuur en milieu uit de eerste hand / Denkbeelden, belevingen en leerwensen van dertien- tot achttienjarigen | 1994 | SDU, Den Haag |
Te05aa | NME en CDO (communicatie voor duurzame ontwikkeling) | Wals, A.E.J. | Pollution stinks! / Young adolescents’ perceptions of nature and environmental issues with implications for education in urban settings | 1994 | Academic Book Center, De Lier |
Te05aa | sociale wetenschappen | Margadant-van Arcken, M.J.A. | Dierenjuf / Natuureducatie en de relatie tussen jonge kinderen en dieren | 1988 | Universiteit Utrecht |
Te05aa | Sociale wetenschappen | Hovinga, D. | Van deadline naar lifeline / Natuur een groeiruimte voor kinderen | 2013 | Eigen uitgave, Leiden |
Te05aa | Sociale wetenschappen | Stokking, A. et al. | Tussen vraag en aanbod / Eindrapport van het evaluatieonderzoek naar de invoering van natuur- en milieu-educatie in het onderwijs (1991-1995) / ISOR-rapport nr. 96.23 | 1996 | ISOR, Utrecht |
Te05aa | Sociale wetenschappen | Witt, A. de | Van Vervreemding naar verantwoordelijkheid / Over jongeren en natuur / Een onderzoek naar aanleiding van de vergrijzing van vrijwilligers in natuur- en milieuorganisaties | 2005 | Radboud Universiteit Nijmegen |
Te05aa | Sociale wetenschappen | Corcoran, P.B. & P.M. Osano (red.) | Young people, education, and sustainable development / Exploring principles, perspectives, and praxis | 2009 | Wageningen Academic |
Te05aa | Sociale wetenschappen | Hirsch, H. & A. van Loon | Levende speelplekken / bomen in het middelpunt | 2016 | Bomenstichting, Amsterdam |
Te05aa | NME en CDO (communicatie voor duurzame ontwikkeling) | Schuurman, J., S. van Duijn & Y. van Sark | Young mentality en duurzaamheid / Praktische handvatten voor het communiceren met jongeren in de NME-sector | z.jr. | Motivaction, Amsterdam |
Te05ba | NME en CDO (communicatie voor duurzame ontwikkeling) | Boersma, K.Th. & J.C. Schouw | Tussen natuur en milieu / Uitgangspunten voor een didactiek van natuur- en milieu-educatie | 1988 | Instituut voor Leerplanontwikkeling, Enschede |
Te05ba | NME en CDO (communicatie voor duurzame ontwikkeling) | Anonymus | Natuur- en milieu-educatie voor de basisschool | z.jr. | IVN, Amsterdam |
Te05ba | NME en CDO (communicatie voor duurzame ontwikkeling) | Daems, M. et al. | Eindverslag NME-VO / Op weg naar duurzame ontwikkeling | 1989 | Rijksuniversiteit, Utrecht |
Te05ba | NME en CDO (communicatie voor duurzame ontwikkeling) | Pieters, M. (red.) | Deelleerplan NME-VO / Natuur- en milieu-educatie voor aardrijkskunde, biologie, natuur- en scheikunde in het voortgezet onderwijs, leerjaar 1-3 | 1989 | Rijksuniversiteit, Utrecht |
Te05ba | NME en CDO (communicatie voor duurzame ontwikkeling) | Pieters, M. (red.) | Concept kernleerplan natuur- en milieu-educatie / Uitgangspunten en uitwerkingen / Een basis voor verdere deelleerplanontwikkeling | 1990 | Rijksuniversiteit, Utrecht |