Te03ca | sociale wetenschappen | Anonymus | Natuur- en Milieu-Educatie in bezoekerscentra / Advies over het te voeren beleid / Natuurbeschermingsraad | 1987 | Natuurbeschermingsraad, Utrecht |
Og01bh | Nederland | Nijhof, W.H. | Sporen van Oranje / Over de historie van het station en het plein, over herinneringen aan de vorsten van Het Loo in de Oranjestad Apeldoorn | 2008 | Gemeente Apeldoorn |
Te03ca | sociale wetenschappen | Mooij, S.J. | Het bezoekerscentrum dat boeit… / Verkennend onderzoek naar kansen voor bezoekerscentra met nieuwe ideeën en eye-openers | 2001 | Eigen uitgave, Castricum |
Fd00aa | varenachtigen | Tooren, B. van & R. de Boer | Varentabel | 1981 | Jeugdbondsuitgeverij, 's Graveland |
Te05aa | Sociale wetenschappen | Venselaar, F. (red.) | Van WVK tot WoesteLand / 50 jaar werken in de natuur | 2011 | WoesteLand, Amsterdam |
Te05ba | sociale wetenschappen | Heinsbroek, M. | Natuur- en milieu-acties en het onderwijs / Een onderzoek naar mogelijkheden om natuur- en milieu-acties in het onderwijs in te passen | 1992 | SLO, Enschede |
Te01aa | Sociale wetenschappen | Vrind, J. A. de (red.) | Milieuhandboek ‘s-Gravenhage | 1978 | Gemeente 's-Gravenhage |
Ga03ba | ongewervelden | Wesseling, M. & F. Rienks | Ondersteboven / Van bijzondere bodemdieren | z.jr. | NIOO, Wageningen |
Te00zz | Sociale wetenschappen | Broek, J. van den | Natuur- en milieu-educatie: tussen vraag en aanbod / Een overzicht van sociaal-wetenschappelijk NME-onderzoek 1993 in Nederland / IKC-rapport nr. 52 | 1994 | Informatie- en KennisCentrum Natuur, Bos, Landschap en Fauna, Wageningen |
Og01bh | Nederland | Held, J. den & J. Ruijter (red.) | Inventarisatie natuurwaarden Vitens-terreinen bij Twello / Vitens natuur in beeld / nr. 1 – 2020 | 2020 | KNNV, Utrecht |
Ja01aa | natuurbescherming | Amstel, A.R. van et al. | Vijf visies op natuurbehoud en natuurontwikkeling / knelpunten en perspectieven van deze visies in het licht van de huidige maatschappelijke ontwikkelingen / RMNO-rapport nr. 30 | 1988 | Raad voor het Milieu- en Natuuronderzoek, Rijswijk |
Te00zz | Sociale wetenschappen | Broens, M. | Samenwerken op het snijvlak van alledaagse educatie voor volwassenen over natuur, milieu en duurzaamheid | 2003 | Landbouw, natuurbeheer en visserij, Den Haag |
Uf00ba | symbolen | Harten, A.M. et al. | Rondom de korenschoof / natuur- en plantensymboliek in de vrijmetselarij / kubus reeks nr. 10 | 2006 | De Steensplinter, Gouda |
Te05ba | Sociale wetenschappen | Verheijen, S. et al. | Naar een kern voor leerlijnen natuur- en milieueducatie / Analyse van bestaande leerlijnen en synthese van een kern-leerlijn NME | 2010 | Universiteit Utrecht |
Te05aa | sociale wetenschappen | Waal, M.E. van der, A.E. van den Berg & C.S.A. van Koppen | Terug naar het bos / Effecten van natuurbelevingsprogramma ‘ Het Bewaarde Land ‘ op de natuurbeleving, topervaringen en gezondheid van allochtone en autochtone kinderen / Alterra-rapport 1702 | 2008 | Alterra, Wageningen |
Te00zz | Sociale wetenschappen | Noordwijk-van Veen, J.C. et al. | Milieu-educatie milieuvoorlichting / Voordrachten en discussie op een bijzondere bijeenkomst van de Voorlopige Centrale Raad voor de Milieuhygiëne op 1 juni 1976 te Delft | 1976 | Voorlopige Centrale Raad voor de Milieuhygiëne, Voorburg |
Te04ba | sociale wetenschappen | Boer, T.A. de, E. Gerritsen & J.K. van Raffe | Beleving van bosbeelden / Een methode voor het bepalen van de belevingswaarde van bosbeelden en de resultaten van een pilotonderzoek uitgevoerd met deze methode | 2001 | Alterra, Wageningen |
Te00zz | Sociale wetenschappen | Anonymus | Tussen natuurbeleven en overleven / Een basisvisie op de natuur- en milieueducatie | 1985 | Natuurbeschermingsraad, Utrecht |
Qd01aa | publiekscentra (bv musea, bezoekerscentra, NME-centra) | Both, K. | Leren in Naturalis : een educatief model | 1999 | CPS Onderwijsontwikkeling en Advies, Amersfoort / Naturalis, Leiden |
Te01aa | Sociale wetenschappen | Bleijerveld, K. & M. van Graft (red.) | Uit de Grabbelton over didactiek / deel 1 / Didactische aanwijzingen voor lessen over natuur, techniek en milieu | 2002 | Stichting leerplanontwikkeling, Enschede |