Ac00aa | natuur en milieu (levende natuur, bv encyclopedisch) | Struyf, K. | Vol van natuur / Handboek voor gids en liefhebber | 2023 | Lannoo Campus, Amsterdam |
Og01bf | Nederland | Pelzers, E. | Fascinerende landschappen van Het Nationale Park De Hoge Veluwe | 2023 | Wbooks, Zwolle |
Og01bg | Nederland | Noortwijk, L. van (red.) | Ontdek Paleis Het Loo | 2023 | Waanders, Zwolle |
Cd01aa | weerfenomenen | Hattinga Verschure, P.P. | Optische verschijnselen in Nederland | 2023 | Noordhoek, Gorredijk |
Pa00aa | Cartografie | Vannieuwenhuyze, B., M. Griffioen & A.R. van Schaik | Oude kaarten lezen / Handboek voor historische cartografie | 2023 | Wbooks, Zwolle |
Pz00aa | historische topografische atlassen Nederland | Rutte, R. | Historische atlas van Nederland / Hoe ons land in 2000 jaar is ingericht | 2023 | Thoth, Bussum |
Og01bh | tekst en beeld | Jong, E. de | Drama in het bos / Uit het leven van een schaapherder | 1982 | Villa, Bussum |
Fa04ba | plantkunde/botanie | Balick, M.J. & P.A. Cox | Etnobotanie / De rol van planten in de menselijke cultuur | 1988 | Natuur & Techniek, Beek (L) |
Og01bh | Nederland | Rem, P. | De Kwartjesfontein van Pieter Puype / De opmerkelijke historie van een Apeldoornse fontein en zijn schepper | 1988 | Apeldoornse Monumenten |
Te05ba | sociale wetenschappen | Uijlings-Schuurmans, M. | Introductie : De didactiek van het veldwerk binnen natuur- en milieu-educatie / Serie veldwerk op de basisschool | 1991 | Akelei, Assendelft |
Te05bz | sociale wetenschappen | Uijlings-Schuurmans, M. & P. Conijn | Het weer op school / Serie veldwerk op de basisschool | 1993 | Akelei, Assendelft |
Te05aa | NME en CDO (communicatie voor duurzame ontwikkeling) | Schuurman, J., S. van Duijn & Y. van Sark | Young mentality en duurzaamheid / Praktische handvatten voor het communiceren met jongeren in de NME-sector | z.jr. | Motivaction, Amsterdam |
Te05bz | sociale wetenschappen | Uijlings-Schuurmans, M. | Bomen en hout / Serie veldwerk op de basisschool | 1992 | Akelei, Assendelft |
Te05ba | sociale wetenschappen | Conijn, P. & M. Uijlings-Schuurmans | De school en haar fascinerende leeromgeving | z.jr. | Akelei, Assendelft |
Gf99aa | insecten specifiek | Reemer, M., O. Vorst & R. Kleukers (red.) | De schietmotten van de Benelux (Trichoptera) / Entomologische tabellen nr. 14 2022 / Supplement bij Nederlandse faunistische mededelingen | 2022 | Nederlandse Entomologische Vereniging, et al. |
Oe00ca | Nederland | Niekus, M. & E. van Ginkel | Neanderthalers in Noord-Nederland / Leven aan de rand van de oerwereld | 2019 | Drentse Landschap, Assen |
Lb01aa | prehistorie (hunebedden) | Jager, S.W. | De archeologische rijkdom van de gemeente Westerveld / Een reis door de geschiedenis en het landschap van Zuidwest-Drenthe | 2014 | Drentse Landschap, Assen |
Te05ba | duurzame ontwikkeling nationaal | Frijters, S. et al. (red.) | The whole school approach to sustainability / Een integrale aanpak voor duurzame ontwikkeling in het onderwijs | 2019 | NRO, Den Haag |
Te04da | specialisatiecursussen en nascholing | Broens, M. | Samenwerken op het snijvlak van alledaagse educatie voor volwassenen over natuur milieu en duurzaamheid | 2003 | Universiteit Utrecht |
Te03aa | NME-beleid | Stokking, K. & L. van Aert | Systematisch evalueren bij educatieve instellingen / Evaluatie van producten en activiteiten door middel van onderzoek naar het realiseren van doelstellingen / deel 1 / Introductie | 1998 | Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij, Den Haag |