Te05aa | sociale wetenschappen | Margadant-van Arcken, M.J.A. | Dierenjuf / Natuureducatie en de relatie tussen jonge kinderen en dieren | 1988 | Universiteit Utrecht |
Qd00aa | Organisaties | Steltman, P. | 25 jaar IVN / AO nr. 2080 | 1985 | IVIO, Lelystad |
Cc01aa | oceanografie, klimatologie en meteorologie | Boudry, M. | Waarom ons klimaat niet naar de knoppen gaat (als we het hoofd koel houden) | 2021 | Prometheus, Amsterdam |
Kc02aa | milieurapporten en milieuvisies | Buelens, G. | Wat we toen al wisten / De vergeten groene geschiedenis van 1972 | 2022 | Querido Facto, Amsterdam |
Cc01aa | klimatologie | Heynen, R. | Het kan dus wél / Hoe we onze wereld kunnen redden | 2022 | Alfabet, Amsterdam |
Cd02aa | volksweerkunde en weersvoorspelling | Geurts, H. | Weerspiegeld / Het weer nader verklaard | 2022 | Van Wijnen, Franeker |
Cc01aa | oceanografie, klimatologie en meteorologie | Custers, H. | De theorie van warmte / Een geschiedenis van de wetenschap achter klimaatverandering | 2022 | Atheneum-Polak & Van Gennep, Amsterdam |
Hc01zz | fungoïden divers | Dort, K. van & B. Horvers | Coniocarps / Rain shadow specialists / Coniocarpen / Regenschaduw specialisten | 2021 | KNNV Tilburg |
Onooca | fungoïden divers | Renes, J. | Landschappen van Maas en Peel / Een toegepast historisch-geografisch onderzoek in het streekplangebied Noord- en Midden-Limburg / Maaslandse Monografieën nr 9 | 1999 | Eisma, Leeuwarden |
Sc01aa | tekst en beeld | Terlouw, J. | Wankele wereld / Het verhaal van Wijnand de Reuver, een novelle / De Toekomststoel, een beschouwing | 2022 | Kring, Amsterdam |
Ke01 aa | milieukunde | Schops, I. | Gered door de boomkikker / De grote toekomst van mens en natuur | 2022 | LannooCampus, Leuven Amsterdam |
Ke00aa | milieukunde | Hattum, T. van | Only planet / Klimaatgids voor de 21ste eeuw / Zeven natuurlijke routes naar een hoopvolle toekomst voor onze planeet | 2022 | Bertram + de Leeuw, Haarlem |
Te05aa | Sociale wetenschappen | Hovinga, D. | Van deadline naar lifeline / Natuur een groeiruimte voor kinderen | 2013 | Eigen uitgave, Leiden |
Te01zz | Sociale wetenschappen | Weelie, D. van & A.E.J. Wals | Biodiversiteit als leergebied van natuur- en milieu-educatie / Werkwijze voor het ontwikkelen van leeractiviteiten in binnen- en buitenschoolse educatie / Rapport IKC natuurbeheer nr. 31 | 1998 | IKC natuurbeheer, Wageningen |
Te05aa | Sociale wetenschappen | Stokking, A. et al. | Tussen vraag en aanbod / Eindrapport van het evaluatieonderzoek naar de invoering van natuur- en milieu-educatie in het onderwijs (1991-1995) / ISOR-rapport nr. 96.23 | 1996 | ISOR, Utrecht |
Te01aa | Sociale wetenschappen | Poeck, K. van | Education as a response to sustainability issues / Practices of environmental education in the context of the United Nations Decade of education for sustainable development | 2013 | Katholieke universiteit, Leuven |
Te05aa | Sociale wetenschappen | Witt, A. de | Van Vervreemding naar verantwoordelijkheid / Over jongeren en natuur / Een onderzoek naar aanleiding van de vergrijzing van vrijwilligers in natuur- en milieuorganisaties | 2005 | Radboud Universiteit Nijmegen |
Te00aa | Sociale wetenschappen | Wals, A.E.J. (red.) | Social learning / Towards a sustainable world / Principles, perspectives, and praxis | 2007 | Wageningen Academic |
Fa99aa | plantkunde/botanie | Venhuizen, G. | Hemelsleutel / De Brinkkemper-collectie van botanica in de Lage Landen | 2023 | Van Oorschot, Amsterdam |
Ld04zz | molens overig | Korf, J. et al. (red.) | Gelders Molenboek | 1968 | Walburg, Zutphen |